Nytt ramavtal för städning och fönsterrengöring för hemtjänsten

Från 1 augusti 2023 finns ett nytt ramavtal för städtjänster för hemtjänsten inklusive fönsterrengöring. Avtalet kompletterar ramavtalet för lokalvårdstjänster och omfattar städning och rengöring för hemtjänsten i omsorgstagares bostäder.
Det här ingår i ramavtalet
Ramavtalet omfattar städning och fönsterrengöring för hemtjänsten i omsorgstagares bostad. Tjänsterna omfattar städning av alla typer av material och underlag som kan förekomma i bostaden.
Även andra typer av städ inomhus och i vissa fall utomhus (så som balkong/uterum och utvändigt fönster) ingår i detta ramavtal. Till exempel olika typer av sanering, flyttstädning.
Så beställer du
Du beställer genom rangordning och förnyad konkurrensutsättning.
Rangordning
Beställningar ska göras enligt rangordningsprincipen inom följande beloppsspann: 1 – 50 000 kronor
Förnyad konkurrensutsättning (FKU)
Beställningar över 50 000 kronor ska göras genom förnyad konkurrensutsättning.
Antagna leverantörer
- Finns Städ & Fönsterputs AB
- Fix Cleaning Services AB
Vem beställer från ramavtalet?
Beställare inom Göteborgs Stad
Vill du veta mer?
I Proceedo hittar du mer information om ramavtalet och leverantören från avtalsstart 1 augusti. Sök på avtalskategori städtjänster för hemtjänsten inklusive fönsterrengöring. Du når kundservice via kundservice@ink.goteborg.se eller 031-366 37 00.