Både avtalskategorin trygghetssystem och avtalskategorin digitala låssystem ha varit avtalslösa en längre tid. Här är senaste nytt i arbetet med de båda avtalskategorierna.
Upphandling av trygghetssystem pågår
Upphandlingen av trygghetssystem för vård- och omsorgsboenden och boenden med särskild service pågår, (tidigare kallad Trygghetslarm). Inköp- och upphandlingsförvaltningen planerar för att annonsera upphandlingen under hösten.
Kontakta inköpsfunktionen i din verksamhet om du har frågor om upphandlingen, eller om hur era befintliga behov av trygghetslarm till boenden ska tillgodoses, din inköpsfunktion är insatt i frågan.
Digitala låssystem
Upphandlingen av digitala låssystem har pausats i väntan på att Äldrevårds- och omsorgsförvaltningen, ÄVO, ska besluta om ny budget. Digitala låssystem omfattar låssystem med fysiska digitala nycklar. Upphandlingen avser i dagsläget endast ordinära boenden för ÄVO, och även avfallshantering för Kretslopp och vatten.
Inköp- och upphandlingsförvaltningen räknar med att återuppta upphandlingen runt årsskiftet. Då kommer alla övriga förvaltningar och bolag att få en behovsförfrågan, i syfte att se om fler verksamheter behöver samma specifika lösning för digitala låssystem.
Senaste uppdateringarna
2023-02-01: Ramavtal för trygghetslarm dröjer
2019-06-11: Ramavtal för digitala trygghetslarm och välfärdsteknik sägs upp
Har du frågor?
Kontakta kundservice på förvaltningen för inköp och upphandling via kundservice@ink.goteborg.se eller 031-366 37 00.