Från 15 april 2024 finns ett nytt avtal för AV-produkter. Avtalet är nytt och var tidigare ett delområde i avtalet för Data Hårdvara.
Nyheter från föregående avtal är ett nytt beställningsförfarande, riktpriser på vanligt förekommande produkter.
Det här ingår i avtalet
Avtalet omfattar köp av audiovisuella (AV) produkter och relaterade tjänster för Göteborgs Stad och samverkande kommuner
Så beställer du
För köp under 50 000 kronor gäller dynamisk rangordning
För enklare köp som beräknas understiga 50 000 SEK gäller dynamisk rangordning. Produkterna finns tillgängliga att beställa i Proceedo och du beställer hos den leverantör som har lägst totalkostnad. Enklare köp av detta slag innehåller ej tjänst kopplat till varorna.
För köp mellan 50 000 kronor och 300 000 kronor gäller förenklad konkurrensutsättning
För beställning som beräknas understiga 300 000 SEK gäller förenklad konkurrensutsättning. Du som beställare bjuder då in samtliga leverantörer att lämna en offert inom en viss tid. Du beställer sedan hos den leverantör som har lägst pris för ditt behov.
För köp över 300 000 kronor gäller förnyad konkurrensutsättning
För beställningar som beräknas överstiga 300 000 SEK gäller förnyad konkurrensutsättning (FKU). Du ska då bjuda in samtliga leverantörer att på nytt lämna anbud för att se vilken leverantör som bäst motsvarar ditt behov. Vid förnyad konkurrensutsättning FKU ska ett eller flera av nedanstående utvärderingskriterier användas:
- Pris
- Funktion innefattande (leveransförmåga m.m., andra typer av konfigurationer, kompetenstillgång (personal), garantiförstärkning, relevanta certifieringar/partnerskap, utbildningar, tjänster i övrigt)
- Extra support och serviceavtal för avancerade lösningar eller vid underavtal
- Avancerade spjutspetskrav miljökrav per respektive område enligt Konkurrensverket, Hållbar upphandling ( t ex Bildskärmar och projektorer nuvarande och kommande versioner, samt TCO certifiering med olika nivåer eller likvärdigt.
Antagna leverantörer
- Atea Sverige AB
- AVS i Sverige AB
- Dustin Sverige AB
- Informationsteknik Scandinavia AB
- Loudnbright Systemintegration AB
- Qlosr Göteborg AB
Vem beställer från ramavtalet?
- Göteborgs Stad
- Göteborgs Begravningssamfällighet
- Göteborgsregionens Kommunalförbund och ISGR AB
- Räddningstjänsten Storgöteborg
- Gryning Vård AB
- Stiftelsen Göteborgs sjukhem inklusive ingående stiftelser och bolag
- Härryda kommun, Förbo och Härryda Vatten och Avfall
- Lerums kommun
- Lilla Edets kommun
- Mölndals Stad
- Partille kommun, bolagen Partille Energi och Partillebo.
- Stenungsunds kommun
- Öckerö kommun inklusive bolag, Öckerö Fastighets AB, Öckerö Rederi AB
Vill du veta mer?
I Proceedo hittar du mer information om avtalet. Sök på avtalskategori ”AV-produkter”.
Om du inte har behörighet att göra en beställning, vänligen kontakta ditt lokala verksamhetsstöd eller inköpssamordnare. Du når kundservice på inköps- och upphandlingsförvaltningen på mejl kundservice@ink.goteborg.se eller på telefon 031-365 00 00 (Göteborgs Stads kontaktcenter).