Från 1 oktober 2024 finns det ett nytt avtal för prenumerationstjänster av tryckta- och elektroniska tidningar och tidskrifter från Adda inköpscentral. Avtalet ersätter nuvarande ramavtal från Adda då nuvarande avtal sägs upp i förtid sista september 2024 på grund av att takvolymen har uppnåtts.
Vad ingår i avtalet?
På avtalet finns en leverantör som erbjuder ett brett sortiment av både trycka och elektroniska prenumerationer. Leverantören sköter all kontakt med de olika förlagen för alla prenumerationer och har förhandlat fram förmånliga rabatter på listpriset. De hjälper även till med till exempel nybeställningar, avbeställningar, förnyelser, kontakter och reklamationer.
Alla stadens förvaltningar är avropsberättigade till detta avtal. Bolag och samverkande kommuner som vill använda detta ramavtal måste vara avropsberättigade och göra en egen avropsanmälan till ADDA.
Så beställer du
Via leverantörens webbtjänst kan du utföra era prenumerationsärenden och få en översikt över din organisations prenumerationer. När du loggar in på webbtjänsten ser du dina aktiva prenumerationer och eventuella förnyelser att ta ställning till. Med en enkel sökning på en specifik titel framgår både vilka format titeln finns tillgänglig i samt aktuella priser med avdragen rabatt.
Leverantör
Prenax AB
Har ni pågående prenumerationer?
Eftersom det är samma leverantör som Adda har avtal med idag kommer övergången mellan avtalen bli smidig. Leverantören flyttar era prenumerationer till det nya avtalet. Ni som beställare behöver alltså inte göra något specifikt utan detta sköter leverantören.
Notera att priser och villkor kommer att ändras i och med det nya avtalet. Förnyelser som godkänns, eller nybeställningar som görs, före 1 oktober kommer att faktureras enligt det tidigare avtalet, medan order som godkänns eller beställs efter 1 oktober kommer att faktureras enligt det nya avtalet.
Leverantörens webbtjänst kommer att uppdateras med de nya avtalspriserna den 1 oktober så det pris ni ser i webbtjänsten vid förnyelsetillfället/beställningstillfället är det som kommer att faktureras.
Vill du veta mer?
Du hittar avtalet hos Adda för mer information.
I Proceedo hittar du information avtalet. Sök på avtalskategori Prenumerationstjänster av tryckta- och elektroniska tidningar och tidskrifter från 1 oktober 2024.
Kundservice på inköps- och upphandlingsförvaltningen når du på kundservice@ink.goteborg.se på 031-365 00 00 (Göteborgs Stads kontaktcenter).