Nya avtal inom Idrotts- och sportmaterial
Från 1 december 2024 finns nya avtal inom Idrotts- och sportmaterial.
Ramavtalet avser löpande avrop och är uppdelat i nedan delområden:
– Delområde 1 – Idrotts- och sportmaterial
– Delområde 2 – Idrottsplatsutrustning
– Delområde 3 – Bad och simmaterial
I och med avtalsstart av ovan ramavtal kommer samtliga nuvarande ramavtal för Idrotts och gymnastikmaterial IK21108, IK21109, IK21110 upphöra i förtid på grund av att takvolymen för dessa avtal har uppnåtts och sista dag för ramavtalen är 2024-11-30.
Nyheter/förändringar från föregående ramavtal
Produkter som omfattar HLR såsom exempelvis HLR-dockor har tagits bort från ramavtalet och finns att köpa från ramavtal Sjukvårdsmateriel från 1 december 2024. På ramavtal Sjukvårdsmateriel finns även hjärtstartare/defibrillatorer.
Produkter som omfattar underhåll av gräsplaner såsom gödning och gräsfrön har plockats bort från ramavtalet.
Det här ingår i avtalet
Ramavtalet omfattar idrott- och sportmaterial främst för skolidrott och fritidshem.
Avtalet gäller även för behov inom beställarnas olika verksamheter som omfattar motion, idrott, gymnastik och träning. Dessutom omfattar ramavtalet utrustning till idrottsplatser samt bad- och simmaterial som används huvudsakligen i simhallar.
Leverantörer ska tillhandahålla ett brett sortiment av ändamålsenligt idrotts- och sportmaterial som täcker beställarnas behov.
Samtliga produkter på avtalet ska uppfylla flera av Upphandlingsmyndighetens hållbarhetskriterier som har fokus på att minska mängden hälsofarliga ämnen. Samtliga yogamattor och fitnesmattor ska vara fria från PVC då mjuk PVC kan innehålla ftalater som är hälsofarliga.
Så beställer du
Kombination av dynamisk rangordning och förnyad konkurrensutsättning
Dynamisk rangordning
För beställning som beräknas understiga 100 000 SEK gäller dynamisk rangordning. Beställning ska göras hos den leverantör som utifrån Beställarens behov har lägst totalkostnad för aktuell beställning.
Förnyad konkurrensutsättning
För beställning som beräknas överstiga 100 000 SEK eller där det hos samtliga leverantörer saknas prissättning av den efterfrågade produkten i det upphandlade sortiment till exempel vid specialprodukt gäller förnyad konkurrensutsättning (FKU).
Antagna leverantörer
Delområde 1 – Idrotts- och sportmaterial
Kontroll, Gymnastik, Montage i Hultsfred AB
Sport & Fritidsgrossisten i Sverige AB
Tressport och Lek AB
Delområde 2 – Idrottsplatsutrustning
Trafik & Fritid Skandinavien AB
Tressport och Lek AB
Unisport Sverige AB
Delområde 3 – Bad och simmaterial
M. Malmsten AB
Unisport Sverige AB
Vem beställer från ramavtalet?
Göteborgs Stad
Göteborgsregionens Kommunalförbund och ISGR AB
Räddningstjänsten Storgöteborg
Ale kommun
Alingsås kommun
Härryda kommun
Kungälvs kommun
Lerums kommun
Lilla Edets kommun
Mölndals Stad, Förbo
Orust kommun
Partille kommun
Stenungsunds kommun
Tjörns kommun och de under ramavtalstiden vid var tid existerande kommunala bolagen
Öckerö kommun inklusive bolag, Öckerö Fastighets AB, Öckerö Rederi AB
Vill du veta mer?
I Proceedo hittar du mer information om avtalet. Sök på avtalskategori ”Idrotts- och sportmaterial” från 1 december 2024.
Om du inte har behörighet att göra en beställning, vänligen kontakta ditt lokala verksamhetsstöd eller inköpssamordnare. Du når kundservice på inköps- och upphandlingsförvaltningen på mejl kundservice@ink.goteborg.se eller på telefon 031-365 00 00 (Göteborgs Stads kontaktcenter).