Nytt ramavtal för Hyra av sax- bil- bom- och pelarliftar
Från den 14 april 2025 finns det nya ramavtal för Hyra av sax- bil- bom- och pelarliftar.
Vad ingår i ramavtalet?
Hyra av sax- bil- bom- och pelarliftar.
Utbildning av fallskydd och liftutbildning.
Antagna leverantörer
IK24184-01 Deromer Maskinuthyrning AB
IK24184-02 Cramo AB
IK24184-03 Renta AB
Vem beställer från ramavtalet?
- Göteborgs Stad
- Göteborgs BegravningssamfällighetGöteborgsregionens Kommunalförbund och ISGR AB
- Räddningstjänsten Storgöteborg
- Stiftelsen Göteborgs sjukhem inklusive ingående stiftelser och bolag
- Härryda kommun
- Kungsbacka kommun
- Kungälvs kommun
- Mölndals stad samt Mölndals Fastighets AB
- Partille kommun, Partillebo och Partille Energi AB
- Öckerö kommun inklusive bolag, Öckerö Fastighets AB, Öckerö Rederi AB
Kortfattad beställarinstruktion
För beställning gäller dynamisk rangordning. Beställning ska göras hos den Leverantör som har lägst totalkostnad för aktuell beställning. Excell dokument finns som hjälp för beställaren för att lätt avgöra vem som är billigast för sitt aktuella avrop. Avropet görs sedan i Procedo via fritextformulär.
I de fall Beställaren behöver en sax-, bil-, bom- eller pelarlift i annan storlek/höjd/kapacitet än de som är specificerade i varukorgen kan sådan komma att avropas. Avrop sker i sådant fall genom en förenklad konkurrensutsättning. Beställaren kontaktar samtliga Leverantörer genom Leverantörens angivna e-postadress med en prisförfrågan på sitt preciserade behov. Leverantören lämnar skriftligt svar på prisförfrågan inom tre (3) arbetsdagar om inget annat har överenskommit. Beställning ska därefter göras hos den Leverantör som kan tillgodose behovet och har lägst totalkostnad för aktuell beställning.
Har du frågor?
Kontakta inköps- och upphandlingsförvaltningen via kundservice@ink.goteborg.se eller 031-365 00 00 (Göteborgs Stads kontaktcenter).