Förtydligande gällande kostnadsfria dispensrar och hållare.
Kemtekniska-, papper och plastprodukter m.m
Med anledning av stort uttag av kostnadsfria dispensrar under 2024, följer här ett förtydligande av vad som står i avtalet punkt 1.1.1 omfattning samt 2.2.4 Dispenser, hållare.
Om de upphandlade mjukpappers- och tvålprodukterna som finns i Proceedo som beställs inte passar i de befintliga dispensrarna/hållarna hos Beställaren, det vill säga om produkterna inte är kompatibla med de nuvarande dispensrarna/hållarna hos Beställaren, ska Leverantören, enligt avtal, kostnadsfritt byta ut dessa. Beställaren kontaktar då aktuell Leverantör för beställning och leverans av nya kostnadsfria dispensrar/hållare. Om mjukpappers- och tvålprodukterna beställs från OneMed ska de kontaktas, om beställnings görs från Magnusson & Freij ska de kontaktas.
Det är dock inte möjligt att få kostnadsfria dispensrar genom ramavtalet om det inte har en koppling till inköp av förbrukningsprodukter från Leverantören och för de fall Beställaren önskar byta modell, när dispensrarna gått sönder/är slitna (förutom vid garantiärenden), vill byta färg eller vid nya behov på grund av nybyggnation av skola/enhet/avdelning med mera.
För de dispensers/hållare som ligger inne i Proceedo till ett pris av 0,01 SEK kommer priset justeras. För de fall kostnadsfria dispensrar/hållare kan beställas kontakta berörd Leverantör.
Har du frågor?
Kontakta inköps- och upphandlingsförvaltningen via kundservice@ink.goteborg.se,
eller 031-365 00 00 (Göteborgs Stads kontaktcenter).