Från 1 juli 2025 finns det nytt avtal för Arbetsskor för inre miljö.
Vad ingår i ramavtalet?
Ramavtalet omfattar arbetsskor avsedda för inomhusmiljö som till exempel kök, lokalvård eller vård/omsorg samt tillbehör som till exempel sulor och skosnören.
Avtalet innehåller ett avtalat och nettoprissatt sortiment samt ett övrigt rabatterat sortiment. Övrigt sortiment inkluderar endast skor för inre miljö.
Kortfattad beställarinstruktion
Beställning av produkter sker i Proceedo. Avtalat sortiment ska användas i första hand. För övrigt sortiment finns ett fritextformulär. Övrigt sortiment används för specifika behov som inte täcks av upphandlat sortiment.
Utprovning sker antingen på plats hos kund eller i leverantörens butik på Exportgatan i Göteborg.
Produkter från avtalet levereras fraktfritt vid ordervärde som överstiger 1000 SEK.
Leverans ska ske inom 7 arbetsdagar för volymer upp till 49 par skor. För 50 par eller fler gäller leveranstid på 14 arbetsdagar eller enligt överenskommelse med leverantör.
Antagen leverantör – Antagen leverantör
Vem beställer från ramavtalet?
- Göteborgs Stad
- Göteborgs Begravningssamfällighet
- Göteborgsregionens Kommunalförbund och ISGR AB
- Stiftelsen Göteborgs sjukhem inklusive ingående stiftelser och bolag
- Kungälvs kommun
- Mölndals Stad inklusive Mölndalsbostäder
- Partille kommun
- Tjörns kommun och de under ramavtalstiden vid var tid existerande kommunala bolagen
- Öckerö kommun inklusive bolag, Öckerö Fastighets AB, Öckerö Rederi AB
Mer information finns i Proceedo när ramavtalet blir beställningsbart vid avtalsstart.
Har du frågor?
Kontakta inköps- och upphandlingsförvaltningen via kundservice@ink.goteborg.se, eller 031-365 00 00 (Göteborgs Stads kontaktcenter).