Nytt ramavtal för livsmedel med kort hållbarhet

Från 1 november 2022 finns ett nytt ramavtal för livsmedel med kort hållbarhet. Du kan beställa både enstaka förpackningar av mat och varor upp till en hel pall livsmedel. Avtalet är tecknat med två leverantörer och är uppdelat i delområden beroende på hur stor mängd livsmedel du vill beställa.
Slå ett slag för både klimat och plånbok genom det nya ramavtalet på livsmedel som snart passerar bäst före-datum. Avtalet är en del i arbetet med att minska matsvinn i kommunala verksamheter. Målet är att matsvinnet ska vara max 30 gram per serverat huvudmål.
Vad ingår i ramavtalet?
Köp av livsmedel med kort hållbarhet i både mindre och större mängd. Avtalet är uppdelat i två delområden med olika leverantörer per område.
Delområde 1
Inköp av livsmedel med kort hållbarhet av partier på hel, halv eller kvartspall.
Delområde 2
Inköp av livsmedel med kort hållbarhet i enstaka förpackningar.
Så beställer du
Du beställer via Proceedo genom en så kallad punch out-lösning. Den leder dig till ett beställningsformulär på leverantörernas sidor.
Antagna leverantörer
Delområde 1
- Martin & Servera Restauranghandel AB
- Meal Makers Sweden AB
Delområde 2
- Martin & Servera Restauranghandel AB
Vem beställer från ramavtalet?
- Göteborgs Stad
- Göteborgsregionens Kommunalförbund och ISGR AB
- Räddningstjänsten Storgöteborg
- Gryning Vård AB
- Stiftelsen Göteborgs sjukhem inklusive ingående stiftelser och bolag
- Ale kommun
- Härryda kommun
- Kungälvs kommun
- Lerums kommun
- Mölndals Stad
- Partille kommun
- Stenungsunds kommun
- Tjörns kommun och de under ramavtalstiden vid var tid existerande kommunala bolagen
- Öckerö kommun inklusive bolag, Öckerö Fastighets AB, Öckerö Rederi AB
Har du frågor om ramavtalet?
I Proceedo hittar du mer information om ramavtalet och leverantören från och med avtalsstart 1 november. Sök på avtalskategori livsmedel med kort hållbarhet. Kundservice på Inköp och upphandling når du via kundservice@ink.goteborg.se eller 031-366 37 00.