Nytt ramavtal för oadresserad direktreklam och mer stöd för hur du hanterar post
Nu finns mer stöd för hur du hanterar post inom ramavtalet för postförmedlingstjänster. För att underlätta för beställare ligger nu bilagan Så hanterar du Så hanterar du posten här och i Proceedo. Från 20 februari finns även ett nytt ramavtal för kategorin oadresserad direktreklam.
Ramavtalet för postförmedlingstjänster är uppdaterat i Proceedo. Utöver bilagan om hur du hanteras posten har även ett nytt ramavtal för oadresserad direktreklam tecknats, och prislistan för kontorspost är uppdaterad.
Hämtning och lämning av post
Leverantören Västsvensk Tidningsdistribution AB har gjort en prislista med lägre priser för verksamheter som vill ha hämtning/lämning mer sällan än varje vardag. Du hittar prislistan under området kontorspost.
Utrikes brev
Från 15 oktober 2022 finns det ramavtal på utrikes brev.
Direktreklam
Från 20 februari 2023 finns det också ramavtal på Oadresserad direktreklam, Regional utdelning. Sedan tidigare finns ramavtal på Adresserad direktreklam.
Paket
Inrikes utdelning av paketförsändelser kommer snart att gå att beställa genom Addas ramavtal för Göteborgs Stads förvaltningar. Kommunala bolag och samverkande myndigheter måste vara avropsberättigade och gör en egen avropsanmälan till Adda.
Har du frågor?
I Proceedo hittar du mer information om ramavtal, priser och leverantörer. Sök på avtalskategorin postförmedlingstjänster. Du når kundservice för inköp och upphandling via kundservice@ink.goteborg.se eller 031-366 37 00.