Tillfälligt beställningsstopp på ramavtal med CPG Bevakning Sverige AB
Förvaltningen för inköp och upphandling i Göteborgs Stad har infört tillfälligt beställningsstopp för leverantören CPG Bevakning Sverige AB på ramavtal Bevakningstjänster, IK19187-02.
Anledningen till beställningsstoppet är att Göteborgs Stad upptäckt allvarliga brister i leverantörens utförande av uppdrag. Förvaltningen för inköp och upphandling utreder nu hur de ska gå vidare, och under utredningens gång gäller tillfälligt beställningsstopp.
Beställningsstoppet innebär att leverantören inte får svara på nya avropsförfrågningar och inte ingå nya avropsavtal. Leverantören är borttagen i Proceedo och därmed inte beställningsbar. Beställare som har gällande avropsavtal med leverantören påverkas inte av beställningsstoppet.
Har du frågor?
Kontakta inköp och upphandling via tel, 031-366 37 00 eller via mejl, kundservice@ink.goteborg.se.