Från 1 februari finns ett nytt gemensamt avtal för nyproducerade möbler och inredning. Avtalet omfattar möbler och inredning i olika typer av offentliga miljöer och skolmiljöer samt gardiner.
Nyheter från föregående avtal är att Göteborgs Stads möbelkatalog kommer att tas bort. Istället kommer du kunnat se ett begränsat antal produkter i Proceedo. Du är dock inte begränsad till att beställa från ett standardsortiment eller de produkter som är inlagda i Proceedo utan har tillgång till leverantörernas hela sortiment inom avtalsområdet.
Det här ingår i avtalet
Delområde A: Möbler och inredning för offentlig-, personal-, och omsorgsmiljö
Delområdet omfattar möbler och inredning till kontors-, konferensrum, och till verksamheternas allmänna eller gemensamma utrymmen för både personal, boende och besökare. Med allmänna gemensamma utrymmen menas exempelvis bibliotek, café, väntrum, entréhallar, reception, lobby, museum, personalrum, vilrum, omklädningsrum, lunchrum, utemiljö och sällskapsrum till boenden.
Delområdet omfattar även möbler och inredning till omsorgsmiljöer såsom äldreboenden, korttidsboenden, boenden med särskild service och stödboenden. Även belysningsprodukter, mattor och andra produkter som kan ingå.
Delområde B – Möbler och inredning för elever i skolmiljö
Delområdet avser möbler och inredning till alla de utrymmen som är avsedda för elever i grundskola, förskoleklass och år 1-9, inklusive fritidshem, gymnasium och andra utbildningsmiljöer. Exempel på miljöer som ingår i delområdet är lektionssalar, grupprum, skolmatsal, skolbibliotek, skolcafé och uppehållsrum för elever.
Delområde C – Möbler och inredning för elever i förskolemiljö
Delområdet avser möbler och inredning avsedda för alla förskolemiljöer där barn vistas för lärande och lek såsom lekrum, vilrum och aktivitetsrum samt tillhörande utrymmen. Även belysningsprodukter, mattor och andra produkter kan ingå.
Delområdet omfattar även varurelaterade tjänster såsom rådgivning, montering, utplacering och enklare ritningsförslag.
Gardiner, draperier och annan inredningstextil ingår i första hand i delområde D. Men det är även möjligt att beställa gardiner, lamellgardiner, plissegardiner, mörkläggningsgardiner och rullgardiner i ramavtalen för möbler och inredning om dessa ingår som en del i möbelbeställningen och möbler och inredning uppskattas utgöra det huvudsakliga värdet av beställningen.
Delområde D – Gardiner
Delområdet omfattar leverans av textil inredning till fönstermiljö såsom gardiner, draperier och annan inredningstextil för exempelvis avskärmning, och ljuddämpning. Delområdet omfattar även varurelaterade tjänster såsom rådgivning, mätning, sömnad, montering och hängning av beställda produkter.
I delområdet ingår inte solavskärmningsprodukter som exempelvis persienner, markiser, rullgardiner, lamellgardiner, plisségardiner, mörkläggningsgardiner, solfilm och fast solskydd. Det ingår istället i avtalet för solavskärmningsprodukter.
Det är möjligt att beställa gardiner, lamellgardiner, plissegardiner, mörkläggningsgardiner och rullgardiner i ramavtalen för möbler och inredning (delområde A-C) om dessa ingår som en del i möbelbeställningen och möbler och inredning uppskattas utgöra det huvudsakliga värdet av beställningen.
Det här ingår inte i avtalet
- Möbler och inredning för boendes egna rum och lägenheter
- Förvaringsskåp i stål
- Ljuskällor
- Solavskärmningsprodukter
- Entrémattor
- Produkter för källsortering
- Begagnade möbler
- Renoverings-, rekonditionerings- och redesigntjänster av beställarens befintliga möbler
- Lekmaterial
- Lekplatsutrustning
- Idrotts- och gymnastikutrustning
Så beställer du
För beställningar som beräknas uppgå till beloppsgränsen som gäller för det aktuella delområdet gäller så kallad särskild fördelningsnyckel
För beställningar som beräknas överstiga beloppsgränsen för det aktuella delområdet gäller förnyad konkurrensutsättning.
Beloppsgränser:
Delområde A: 500 000 kronor
Delområde B: 500 000 kronor
Delområde C: 400 000 kronor
Delområde D: 300 000 kronor
Antagna leverantörer
Delområde A – Möbler och inredning för offentlig- personal- och omsorgsmiljö
- Input Interiör Göteborg AB
- AJ Produkter Aktiebolag
- Kinnarps AB
- Yllw AB
- Senab AB
Delområde B – Möbler och inredning för elever i skolmiljö
- Input Interiör Göteborg AB
- AJ Produkter Aktiebolag
- Kinnarps AB
- Yllw AB
Delområde C – Möbler och inredning för elever i förskolemiljö
- Input Interiör Göteborg AB
- ABA Skol Aktiebolag
- Lekolar AB
Delområde D – Gardiner
- Yllw AB
- Input Interiör Göteborg AB
- Primetex AB
Vem beställer från ramavtalet?
- Göteborgs Stad
- Göteborgs Begravningssamfällighet
- Göteborgsregionens Kommunalförbund och ISGR AB
- Räddningstjänsten Storgöteborg
- Gryning Vård AB
- Stiftelsen Göteborgs sjukhem inklusive ingående stiftelser och bolag
- Kungälvs kommun inklusive Kungälv Energi och BOKAB
- Lerums kommun
- Lilla Edets kommun
- Orust kommun
- Partille kommun
- Stenungsunds kommun
- Tjörns kommun och de under ramavtalstiden vid var tid existerande kommunala bolagen
- Öckerö kommun inklusive bolag, Öckerö Fastighets AB, Öckerö Rederi AB
Vill du veta mer?
I Proceedo hittar du mer information om avtalet från och med den 1 februari. Sök på avtalskategori ”nyproducerade möbler”. Om du inte har behörighet att göra en beställning, vänligen kontakta ditt lokala verksamhetsstöd eller inköpssamordnare. Du når kundservice på inköps- och upphandlingsförvaltningen på mejl kundservice@ink.goteborg.se eller på telefon 031-366 37 00.