Det är problem med beställningar på det nya avtalet för telefoni och telematik i Götebogs Stad just nu.
Både beställningsformulär och webbportal för beställning av telefoni- och telematiktjänster har tyvärr försvunnit från proceedo i samband med att nya avtal började gälla den 1 juli.
Inköps- och upphandlingsförvaltningen arbetar tillsammans med leverantören Tele2 för att lösa detta så fort som möjligt. Under tiden kan du beställa via tillfälliga formulär i proceedo som leverantören hanterar manuellt.
Så beställer du tillfälligt
Det finns tre tillfälliga beställningsformulär i proceedo med fritextsvar, där du kan beställa.
När du ska beställa fristående abonnemang eller mobila bredband (eller andra tjänster av Tele2) gör du det via formulär som tidigare, men du behöver bifoga en egen fil med text om vad ni önskar beställa. Därefter går ett mail med din beställning till Tele2:s servicedesk, SPOC. De hanterar ärendet manuellt tills dess att vi i Göteborgs Stad löst problemet med så kallad punch-out till webbportalen TSO.
OBS: Du kommer inte att få en orderbekräftelse när du lagt beställningen, däremot får du en klar-rapport när ärendet är utfört. Eftersom Tele2 utför ärendena manuellt kommer det att ta lite längre tid än vanligt att hantera beställningar.
Vid akuta ärenden kan du som är behörig kontakta Tele2’s SPOC via telefon. Är du inte behörig vänder du dig till din telefoniadministratör.
Mobil anknytning beställer du som vanligt via serviceportalen.
Vi beklagar och jobbar för att lösa problemen så fort som möjligt.
För frågor eller stöd i inköpsfrågor
I Proceedo hittar du mer information. Sök på avtalskategori telefoni- och telematiktjänster.
Kontakta kundservice inköps- och upphandlingsförvaltningen via kundservice@ink.goteborg.se eller 031-366 37 00.