Tillfälligt avtal för telefoni- och telematiktjänster gäller till tidigast våren 2025
Från 1 juli 2024 gäller ett nytt tillfälligt ramavtal för telefoni- och telematiktjänster. Som tidigare har informerats var övergången mellan ramavtal utan avbrott eller påverkan på tjänster eller priser för dig som beställare. Avtalet kommer att gälla tills ett nytt ordinarie är på plats, vilket planeras till 2025.
Leverantören Tele2 fortsätter att tillhandahålla tjänsterna, och de tidigare villkoren är oförändrade bortsett från nedanstående.
Två skillnader från föregående avtal
En nyhet i avtalet är att alla mobiltelefonabonnemang nu inkluderar 100 GB data per månad, jämfört med tidigare 20 GB. Denna ändring sker automatiskt utan att ni behöver vidta några åtgärder. Den ökande datamängden beror på att det behövdes när allt fler arbetade på distans.
Ytterligare en skillnad jämfört med det gamla avtalet är att priset på SMS-tjänster har ökat från 22 öre till 27 öre per SMS.
Nytt avtal planeras till våren 2025
Det tillfälliga ramavtalet kommer att gälla tills ett nytt ordinarie är på plats, vilket planeras till 2025. Den omfattar ytterligare tjänster, såsom växel-, kontaktcenter- och katalogtjänster. Därför har processen tagit längre tid än förväntat.
Observera att IoT-/telematik-abonnemang inte kommer att övergå automatiskt till det nya avtalet. Om ni har avropat dessa tjänster från Tele2, behöver ni planera för hanteringen av dessa abonnemang när det nuvarande avtalet löper ut.
För mer information om de kommande förändringarna och vad som gäller för just er, kontakta kundservice inköps- och upphandlingsförvaltningen via kundservice@ink.goteborg.se eller 031-366 37 00.